In februari zijn er de volgende noemenswaardige activiteiten:

Dinsdag 2 februari; Open Avond Opdrachtschaak
Woensdag 3 februari; Enschedees Basisschoolschaaktoernooi, aanvang 13:15 uur
Woensdag 3 februari; Clubbladschrijfavond
Dinsdag 9 februari; SG Max Euwe - SISSA (KNSB Beker)

Verder zijn er naast de reguliere dinsdagavonden nog de volgende competitiewedstrijden:

Dinsdag 9 februari; SG Max Euwe 5 - Holten 1
Donderdag 11 februari; HSC-Stork 2 - SG Max Euwe 6
Dinsdag 23 februari; SG Max Euwe V2 - SG Max Euwe V1
Dinsdag 23 februari; SG Max Euwe V3 - Mat-Ador V1
Maandag 22 februari; Park Stokhorst V4 - SG Max Euwe V4

Zaterdag 13 februari; SG Max Euwe 1, 2, 3 en 4 spelen gezamenlijk thuis in 't Ni-je Terphoes.

Voor meer informatie zie de lees meer.

Opdrachtschaak:

Bij deze ludieke kruising tussen risk en schaken krijgen beide spelers een geheime opdracht.

Naast winnen door mat te zetten kan men ook winnen door deze opdracht uit te voeren.

De opdrachten kunnen variëren van 'loop met je koning naar de overkant' tot 'zorg dat je tegenstander schaak zegt'. De precieze opdrachten worden op de avond zelf bekend gemaakt, maar ze zullen allemaal ongeveer zo moeilijk zijn als mat zetten. Hierdoor zal het handig te zijn om goed te kunnen schaken, maar kan eigenlijk iedereen winnen.

De avond begint om 20:00 in wijkcentrum ’t Ni-je Terphoes aan de Noord Hollandstraat 4 in Enschede.

Het toernooi is geheel gratis en toegankelijk voor iedereen. Ook voor mensen die niet lid van een schaakvereniging zijn. Vooraanmelden is niet nodig. Er zijn leuke prijzen te winnen

Enschedees Basisschoolschaaktoernooi

Een kind doet namens de school individueel meedoen. Dat betekent tegelijkertijd dat het niet meer noodzakelijk is om exact op veelvouden van 4 leerlingen uit te komen. Insteek blijft dat bij voorkeur de deelnemende kinderen komen uit de groepen 3 t/m 8.
Aan het eind (en ook tussendoor) wordt een eindstand gemaakt waarbij de prestaties van de beste 4 kinderen worden opgeteld. Op die manier is het goed mogelijk om naast een individuele eindstand ook een schooleindstand te maken. Het grote voordeel is verder dat mocht je maar 3, 7 of 11 kinderen hebben voor jouw school ze allemaal mee kunnen spelen!

De tijdsduur van een partij is 15 minuten, nadat de tijd verstreken is beslist de wedstrijdleiding de uitslag.

Er zijn voorrondes tussen 13:30 uur en 16:00 uur, waarna er voor de scholen die in de schooleindstand nummers 1 t/m 4 zijn nog een finaleronde volgt.

Clubbladschrijfavond:

Op woensdagavond is vanaf 19:30 uur een clubbladschrijfavond bij Jasper thuis (adres in de mail). Onder het genot van een hapje en een drankje zorgen we gezamenlijk voor een mooi gevuld clubblad.

Deadline voor een stukje: 1 maart 2016

# Wouter de Haas 27-01-2016 20:15